ד"ר רוסטוביץ, פייביש - חברת עורכי דין אודות ARNONA   אודות העורך ד"ר הנריק רוסטוביץ
 

ארכיון מגזין ארנונה 1999 - 2003
חיפוש
 
    אנציקלופדיה ארנונה   הפחתת חיובי ארנונה והיטלי פיתוח
    פקודת המסים (גביה)   הרצאות בארנונה   ספרים ומאמרים
    2 תגובות לכתבות מאז : 23/2/2017
גרסת הדפסה

A Yiidishe Coke


מאת: ד"ר אמנון  טליתמן,  

13/11/2004

מזה שנתיים מייצר ומפיץ יצרן תוניסאי-צרפתי משקה בשם "מכה-קולה".

מדובר במשקה עם מטרות פוליטיות. הוא מציע לעולם המוסלמי שתיה עם מחשבה ושתיה עם מעורבות פוליטית, אלטרנטיבה לאימפריאליזם האמריקני-ציוני המתגלם, לדבריו, בעסקים כמו קוקה-קולה.

המטרה היא ליצור גוש מדינות שיחרימו את המשקה האמריקני חובק העולם. ואמנם, המשקה שלו כבר נמכר בארצות מערב אירופה, סעודיה ונסיכויות המפרץ. הוא נקנה כנראה בעיקר ע"י מוסלמים כמעשה של מחאה פוליטית. חלק מהרווחים נתרם למען פלשתינים וארגוני מהגרים.

טעמו של המשקה לא ידוע לנו, אך הרקע הצרפתי של המפעל המייצר מצביע על אפשרויות מעודדות של תחכום ושדרוג אירופאי למי הסבון השחורים המייצגים נאמנה את טעמם הילדותי של ידידינו האמריקניים.

כאן מתעוררת שאלה גדולה: האם נפקיר את המערכה הפוליטית והקיוסקים וניכנע לכוחה המתפשט של הקולה האיסלאמית?

האם נניח לבשורה התוססת ממכה לדחוק את משקאות המערב, להביס את ארה"ב, האם נניח לחרם הזה לסכן את עצם הקיום הציוני בארצו המתחדשת בגאון אחרי שנות אלפיים?

ובכן תשובה כבר איתנו. יש לנו תשובה ציונית הולמת. יש לנו מענה לחרב האיסלם המונפת על גרוננו.

או בקיצור – עכשיו יש לנו תשובה יהודית הולמת! יש לנו קולה יהודית! קולה משלנו!

לקולה הזו קוראים -

קישקע – קולה!

קישקע-קולה, הקולה היהודית!

קישקע היא בשבילנו! קישקע היא שלנו!

לרגל השקתה, התנדב מבקר המסעדות והמשקאות הנודע מרבקיו גרונובסקי-סטרוגונוף לטעום את המשקה החדש.

כך הוא מסכם את התרשמותו:

"המלצרית החביבה והלא ממש מנוסה הניחה לפני בת זוגי את המשקה בכוס גבוהה, עם פלח לימון גדול, כפי שהתבקשה לעשות. אני קיבלתי את מנתי בכוס בעלת מפתח רחב יחסית, בתוספת קרח וללא לימון. הכוס הרחבה אפשרה לי ליהנות מהארומה העזה, ארומה של חומרי ניקוי מתוקים האופיינית לכל משקאות הקולה באשר הם.

בועיות הגז המנתרות הוסיפו לחוויית הרעננות הצעירה שהשרה עלי המשקה מעין תחליף עפיצות ייחודית למי ההרים מהגשם של שנת 2002 בהם מהלו את תמצית הקולה.

הדגש על טעמי היהדות הוא מבחנה של הקישקע-קולה. כצפוי, טעמים אלה בלטו מאד. הקישקע עברה עישון של כ- 40 שניות בצינורות ומיכלי נירוסטה מבריקים של סולתם. טעמי המשקה נפתחים מיידית עם המזיגה ומכים בעוצמה בחלק האחורי של החך, משרים אוירה של תפילת שמונה-עשרה בשיאה. זהו גימור עם ניחוחות קיגל ודג מלוח מעט מתוק, המשתהה מעדנות גם על החלק הפנימי של השפתיים. אינני יכול שלא לציין גם תיבול מה, מעין טעם של נישוק מזוזה במדרשה העירונית ביום חמסין.

גלגול הקישקע-קולה בפה סגור משחרר טעמי גפילטע-פיש חריפים לכאורה, אך הטועם המנוסה יבחין מיד שהחריפות היא מדומה. מדובר בקרירות קופצנית של תסיסת המשקה הזה, שאופיו הצעיר מאד מזכיר במרקמו רגל קרושה שזה עתה הוצאה מהמקרר. כוונתי לר"ק בסגנון פשושנישקייה-יאלטה, מתובלת בפלפל אנגלי וללא סלק וביצים, לא לר"ק בסגנון רומניה-בוהמיה, מה שנקרא הסגנון הקלאסי. וכבר עמדתי על הבדלים אלה בספרי המונומנטלי "רגליים קרושות – כל האמת!"

המשקה מחליק בגרון באלגנטיות תוך שהוא מפזר טעמי לוואי קלים של צבע מאכל, חומצת לימון, חומרי שימור משובחים, תוספי-טעם, ניטריטים, ניטרטים, פוספטים וסוכר. עם התפשטות הניחוחות בחלל הלוע, קולטני הריח בחלק האחורי של האף מזהים מרק עוף שעמד זמן רב על הכיריים, אך הכובד שבניחוחות אלה מתאזן היטב עד כדי הסוואתו, עקב תחושת הכובד והעייפות שמשרה קיבה מליאה בנוזל תוסס ומתוק כמו הקישקע-קולה.

הטעם הוא עם גימור ארוך למדיי, המתעקל בזווית שטוחה ומבליט ניחוחות אגסים בשלים ונעלי בית. הטאנינים מחוספסים משהו בסגנון גופיה של לוחם עברי מסתער שנפלה לקערה של צימעס.

לסיכום: קיבלנו קולה יהודית למהדרין ונשוב ונשתה אותה בחפץ לב בכל ארוחת שבת, כיאה ליהדותנו הגאה והמתחדשת."

ובקרוב נכה את האיסלם מכה ניצחת, שוב בנשקו הוא, עם תשובה מוחצת הישר אל לב האיסלם, עם ההשקה הקרובה של המוצר החדש ביותר:

הבעש"ט – פיתה!

mecca-cola


תודה למי שיקליק על האייקון של פייסבוק


    תגובות   שלח תגובה >>
  1. very funny    מאת: dalia    15/11/2004









זכויות יוצרים   ד"ר רוסטוביץ, פייביש ושות' חברת עורכי דין   פורטל משפט מיסוי ונדל"ן